Jak dobrze zorganizować sobie czas?

by Maria Chudy
Hej!
W tym poście opiszę trochę jak dobrze zorganizować sobie czas, żeby w codziennym zamieszaniu znaleźć czas na przyjemności i chwilę odpoczynku 🙂
1. Najpierw zajmij się najważniejszymi sprawami takimi jak nauka czy obowiązki.
Żeby zwiększyć szybkość i wydajność nauki, rób to w miejscu, w którym czujesz się najlepiej. Jeżeli nie możesz się skupić w hałasie ucz się w ciszy, a jeżeli lepiej ci przy muzyce, to włącz ją.
Spróbuj odkryć jaka atmosfera najbardziej ci odpowiada…
2. Zrób sobie listę rzeczy które musisz zrobić i wykreślaj wykonane już zadania. Wtedy będziesz mieć w pełni wykorzystany czas i nie zmarnujesz na myślenie, ” co teraz zrobić…?”.
Umieść taki plan w widocznym miejscu, by cały czas rzucał się w oczy.

Pamiętaj, aby każde rozpoczęte zadanie skończyć, bo wtedy jest większy porządek i nie zgubisz się w tym.

3. Oceń kiedy najlepiej ci się uczy.
Może rano? Albo wieczorem? Albo po wyjściu na dwór czy spotkaniu z przyjaciółmi…
Ten czas poświęć na najbardziej wymagające i najtrudniejsze zadania.
4. W czasie nauki trzymaj porządek wokół siebie i miej wszystkie potrzebne ci przedmioty, żeby nie stracić czasu na szukanie i żeby przez to nie wybić się z rytmu nauki.
 

 

 
5. Używaj zakreślaczy i karteczek, żeby notatki były przejrzyste i dobrze się z nich uczyło.
6. Po szybkim wykonaniu obowiązków i po nauce masz czas na odpoczynek i na przyjemności 🙂
Zdjęcia: Grafika google

Mam nadzieję, że wpis Wam się spodobał i skorzystacie z tych rad 🙂

Pozdrawiam i do kolejnego posta!

 

You may also like

0 comment

Natalia 19 kwietnia, 2016 - 3:45 pm

Świetne sposoby na pewno skorzystam
Ja nie umiem sobie zorganizować czasu
Często robię coś na ostatnią chwilę :')
Pozdrawiam
Love-styl.blogspot.com

Reply
Simply Angela 19 kwietnia, 2016 - 7:27 pm

Mimo, że planuję rzeczy, które muszę zrobić, realizacja moich postanowień graniczy z cudem!
Bardzo przydatny post 🙂

Mój blog – KLIK

Reply
Ayuna 20 kwietnia, 2016 - 8:41 am

Organizacja czasu bardzo mi się przyda, jestem strasznie nie zorganizowana i chodź nigdy na nic się nie spóźniam, brak mi takiego podziału czasu. Akurat nie muszę się uczyć, ale chodzę do pracy, która zajmuje mi 7 godzin 5 dni w tygodniu. Taka lista z zadaniami może się przydać 😀 muszę taką zrobić. Swietny post myszko i cudowne rady 🙂 Nie wiem czemu wcześniej tego nie robiłam- ale właśnie zaobserowałam twojego bloga. Jest tak cudowny że wśród grona czytelników nie moze mnie zabraknąć 🙂
pozdrawiam cieplutko!

Reply
Paginger 20 kwietnia, 2016 - 9:01 am

u mnie jesli chodzi o organizacje to jest do chrzanu
http://happinessismytarget.blogspot.com/

Reply
Recenzje przy herbacie 20 kwietnia, 2016 - 12:44 pm

Używam zakreślaczy, bo dzięki nim dobrze mi się uczy. Jeśli chodzi o organizację to ciężko z nią u mnie. Fajny post 🙂

http://mylittleworld-paulablog.blogspot.com

Reply
Gabriela Jaworska 20 kwietnia, 2016 - 12:47 pm

ja używam zakładek zakreślaczy i najważniejsze rzeczy spisuje sobie na kartce 😉
http://ruudegirls.blogspot.com/

Reply
Anonymous 20 kwietnia, 2016 - 1:57 pm

Świetne rady. O tak! Używanie zakreślaczy jest bardzo pomocne. Dzięki nim nasz mózg zapamiętuję np: trudne nazwy. Ja zawsze uczę się wieczorami, to jest dla mnie najodpowiedniejsza pora. Natomiast znam ludzi, którzy potrafią uczyć się o 5 rano ;o No cóż, każdy jest inny 🙂 Bardzo pomocny post.
Pozdrawiam i obserwuję ;**

nigdy-nie-dorastac.blogspot.com

Reply
Veronica Lucy 20 kwietnia, 2016 - 8:03 pm

Bardzo dobre rady, szczególnie przed maturą! 😀
Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? 🙂
veronicalucy.blogspot.com
facebook.com/Veronica-Lucy-1640180546233277/
instagram.com/weronikawachowiec

Reply
Unknown 21 kwietnia, 2016 - 4:56 am

Fajny post, na pewno, mi pomoże z poprawieniem organizacji czasu, bo jak na razie potrafię zaplanować sobie tylko naukę. Pozdrawiam i zapraszam do mnie lilalienlife.blogspot.com

Reply
Unknown 21 kwietnia, 2016 - 4:47 pm

Super przydatny post, kiedyś sama miałam ogromny problem z organizacją czegokolwiek bo czas leci tak szybko. Teraz jest już zdecydowanie lepiej ;p
Pozdrawiam i zapraszam do sb http://pauluuuu.blogspot.com/

Reply
Ida 22 kwietnia, 2016 - 5:56 pm

Świetne sposoby, na pewno skorzustam z nich. I niektóre już stosuje ^^
http://follow-y0ur-dreams.blogspot.com

Reply
Veronica Lucy 22 kwietnia, 2016 - 8:40 pm

Oj na bank skorzystam 😛
Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? 🙂
veronicalucy.blogspot.com
facebook.com/Veronica-Lucy-1640180546233277/
instagram.com/weronikawachowiec

Reply
hertanix 23 kwietnia, 2016 - 1:40 pm

Świetny post! Powodzenie w dalszym blogowaniu!
http://jestemtwoimbratem.blogspot.com

Reply
madd_aa 23 kwietnia, 2016 - 2:57 pm

Jeśli chodzi o mnie to nie mam problemu z organizacją czasu 🙂
Pozdrawiam,Madda
blog ->klik

Reply
karox96 23 kwietnia, 2016 - 3:17 pm

Przydatny post, ja na szczęście potrafię zorganizować sobie czas,a to ogromna zaleta. 🙂

Obserwuję i zapraszam: http://karox96.blogspot.com/

Reply
bedifferent-ania 24 kwietnia, 2016 - 7:25 am

Super rady 🙂
Co powiesz na wspólną obserwację ? 🙂
http://bedifferent-ania.blogspot.com/

Reply
Unknown 24 kwietnia, 2016 - 8:52 am

Super post, ja zawsze lubie organizować swój czas, aby później nie latać jak szalona 🙂

http://allegiant997.blogspot.com

Reply
Doris 25 kwietnia, 2016 - 12:12 pm

Ciekawe porady! Zazwyczaj sobie rozpisuję plan dnia, dzięki czemu praktycznie z wszystkim się wyrabiam ^^
Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

Reply
Kinga Wajman 25 kwietnia, 2016 - 12:48 pm

Staram się stosować do tych wskazówek i widzę efekty!
http://written-by-life.blogspot.com/

Reply
Unknown 27 kwietnia, 2016 - 3:51 pm

Post idealny dla mnie!
Nie umiem zorganizować czasu w ogole 🙁
Ale napewno skorzystam z twoich rad :*
Pozdrawiam, Mads

Reply
Unknown 27 kwietnia, 2016 - 3:52 pm

Mi planowanie nigdy nie idzie, postaram się stosowac do tych wskazówek, moze teraz sie uda 🙂

Reply
thelunabook 27 kwietnia, 2016 - 4:56 pm

Zazwyczaj jak coś planuję to mi to nie wychodzi, ale trudno 😀 Bardzo ciekawe rady 🙂 Na pewno skorzystam !

Reply
killukitty 28 kwietnia, 2016 - 7:11 pm

Ja osobiście muszę mieć wszystko rozpisane i zaplanowane, inaczej pewnie zapomniałabym o ważnych wydarzeniach, wyjściach i obowiązkach 🙂 bardzo przydatne rady 🙂

Reply
Unknown 29 kwietnia, 2016 - 4:14 pm

Jeśli chodzi o mnie zawsze staram się organizować swój czas, wtedy jest mi o wiele łatwiej.

Reply
Rekoszafiarka 29 kwietnia, 2016 - 6:51 pm

Z porządkiem na moim miejscu pracy ciężko, oj bardzo ciężko! Niby wiem, że w poukładanych rzeczach jest lepiej wszystko znaleźć, ale ja chyba nie potrafię :p
Zapraszam na mojego bloga ♥

Reply
Xx.Veroniqqa.xX 3 maja, 2016 - 9:21 am

Bardzo przydatny post 😉 Zawsze mam problem z organizacją :/
Zapraszam do mnie :
http://xxveroniqqaxx.blogspot.com/

Reply
Wiktoria Krukowska 9 maja, 2016 - 2:49 pm

Skorzystam z porad , przydatny post 😀

Reply

Leave a Comment